ת

תארי החיוב - הציורים° האיתניים, שעל ידם המשיג מקבץ אליו את אורות° נשמתו, וכחות החיים העליונים באים ונוהרים עליו, וממלאים את כל עולמו אורי אורים [עפ"י ר"מ מז].
ההתתאריות בצורות חיוביות של האורים המתגלים מאיתניותה של השלילה, שלעצמת כח המושך אשר להם מתקבצים כל הפזורים כולם אשר בניצוצי החיים וההשגות°, השאיפות, האידיאלים° והרצונות, הממלאות חללי עולמי עולמים, ונעשות חטיבה° אחת קיבוצית פועלת [עפ"י שם].
תארי הופעתו הכללית של קול־ד'° מתוך פעולת היסוד של קול התשוקה הנפשית הטבעית העצמית לקרבת־אלהים°. היסוד העושה ביחד עם יסוד השלילה° את המכון של הקודש° ושל טהרת° הקודש [עפ"י מ"ר 113].

תארי השלילה - תארי הופעתו הכללית של קול־ד'° מתוך פעולת היסוד של הקול המזקק ומצרף את עצם תשוקת קרבת־אלהים°, המוציא אותה מנפתולי מחשכיה ומעלה אותה למכון האורה הבהירה. היסוד העושה ביחד עם יסוד החיוב° את המכון של הקודש° ושל טהרת° הקודש [עפ"י מ"ר 113].
ע' במדור פסוקים ובטויי חז"ל, תכלית הידיעה שלא נדע.