< !--Google tag(gtag.js)-- >
title
רס"ן אברהם גביש ז"ל
בן דוד ורחל
נולד בירושלים
בכ"ד באב תשל"ו 19/8/1976
התגורר בקדומים
נפל בפיגוע חבלני
בט"ז בניסן תשס"ב 28/3/2002
מקום אירוע: אלון מורה
הובא למנוחת עולמים באלון מורה
הותיר: אשה - נעמה, בת - דריה ושישה אחים - מנשה, ישורון, אביגדור, צופיה, לאה ואסף
בן 26 בנפלו
קורות חיים:
בן לרחל ודוד ז"ל. נולד בכ"ד באב תשל"ו, 19/8/1976, ברובע היהודי בירושלים. בגיל 3 עבר עם הוריו לישוב קדומים ולאחר מכן עברו לאלון מורה, שם בנו את ביתם והרחיבו את משפחתם.

אברהם למד בבית הספר היסודי "נחלת צבי" באלון מורה. המשיך את לימודיו בחטיבת הביניים ובתיכון "ישיבת השומרון" - ישיבה תיכונית בקרני שומרון. את ביה"ס סיים בהצטיינות. בשנים אלה שימש כמדריך בתנועת 'בני עקיבא' וריכז פעילויות חברתיות לנוער במחוז שומרון.

לפני גיוסו לצה"ל למד אברהם בישיבת ההסדר במעלות למשך שנה.

אברהם סיים בהצלחה את הגיבוש ל'יחידה' והתגייס ביולי 95'. לאחר סיום הטירונות הצטרף עם חבריו לצוות ניר שמעוני, איתם עבר את ההכשרה.

אברהם נחשב לחייל מצטיין, מקצועי, חבר טוב לכל סובביו ובעל כושר מנהיגות גבוה.

לאחר סיום מסלול נתבקש לצאת לקורס קצינים ולחזור ליחידה כמפקד צוות בפלוגת הלוחמים.

בשנת 99', בעודו מפקד על צוות לוחמים, נשא לאישה את נעמה ואיתה בנה בית בקדומים. לנעמה ואברהם נולדה בת - דריה.

אברהם הוביל את צוותו בצורה איכותית תוך הפגנת מקצועיות רבה ודאגה לחייליו. לקראת סיום תפקידו פיקד אברהם על חייליו בביצוע משימה מורכבת וחשובה לה התכוננו תקופה ארוכה.

כשהגיעה השעה וצוותו של אברהם השתחרר משירותו הצבאי, יצא אברהם, כחלק מתכנית שירותו, ללימודים באוניברסיטת בר-אילן, שם למד כלכלה ומחשבים ולימודי תורה בכולל.

אברהם השאיר חותמו ביחידה הן מבחינה מקצועית והן בחברותו האמיתית לאנשים רבים ביחידה.

אברהם עתיד היה לחזור ליחידה לאחר תקופת הלימודים.

במוצאי חג הפסח, ט"ז בניסן תשס"ב, 28/3/02, בעת ששהה בבית הוריו באלון מורה, פרץ מחבל לביתם וירה לכל עבר. אברהם נפצע מן הירי. הוא ניסה להגיע אל נשקו ולהגן על בני משפחתו. בשעה שאחז בנשק, תקף המחבל שנית, ואברהם נהרג.

בפיגוע נהרגו גם סבו יצחק, והוריו, דוד ורחל. למחרת היום נקבר אברהם באלון מורה, לצד הוריו וסבו. אברהם הותיר אחריו את אשתו נעמה, בתם הקטנה דריה, ו-6 אחים: אסף, לאה, צופיה, אביגדור, ישורון ומנשה.

יהי זכרו ברוך

button