"בני דוד - הבקעה" בעו"ז וגאו"ן

פורסם ב- כ' חשון תשע"ו


"בני דוד - הבקעה" בעו"ז וגאו"ן


בשבת האחרונה, פרשת וירא, יצאה המכינה (השלוחה במעלה אפרים) ל"שבת שטח" בגוש עציון. התחלנו כבר בשישי בבוקר בסיור להכרת הגוש, בעבר ובהווה והתרשמנו עמוקות, גם מהנחישות וההתמדה שמאפיינת את הקמת המקום וגם מהאיכות של השירותים לאזרח במקום.
את הסיור התחלנו עם ראש המועצה, שהוא גם מילדיה הראשונים של אלון שבות, דוידי פרל. המשכנו להעמקה בסיפורו של קיבוץ כפר עציון, סיפור של נחישות, ציונות אמונה. הרב אלישיב קנול, רב הקיבוץ ואחד מילדי כפר עציון בעצמו סיפר על הימים הראשונים ואף סייר איתנו באתרים הזכרון השונים בקיבוץ.

קינחנו במצפור האלף, דברנו שם על החשיבות ההתישבותית והבטחונית שבכל יו"ש ובמיוחד בגוש עציון ועל צורות ההתישבות השונות, בדגש על שדה בועז.

עוז וגאון היא גבעה בצומת הגוש שהוקמה לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ בשנה שעברה. את המקום הקימו תנועת נשים בירוק והוא מטופח להפליא.
זכינו ובשבת היו במקום יהודית וצבי קצובר, ממקימי המקום וממיקמי הישוב היהודי בחברון, כך שמענו גם תיאור אותנטי של האתגרים שבהקמת המקום ועל דרכי הפעולה, הפוליטיקה וההסברה הנדרשים. שיחה מרתקת על דור בוני ההתישבות, על אמונה עמוקה ומסירות נפש בלתי רגילה.
בצהריים עלינו לאלון שבות, לשיחה עם שופט בית משפט העליון נועם סולברג, על משפט עברי. וסעודה שלישית עם הרב יוסף צבי רימון, שדיבר על שליחות, מפעלי חסד ועוצמתה של התורה. הרב העצים ורומם אותנו, גם לגבי חשיבות הלימוד וההעמקה וגם לגבי המסירות לכלל ישראל והברכה העצומה לכל העוסקים בצרכי ציבור. סימנו בסיור במכון צומת וסופסוף הבנו את ההבדל בין מציאת פתרון הלכתי אמיתי לקשיים לבין חיפוש קולות.    שיחה מרתקת על שילוב מיוחד בין טכנולוגיה, הלכה ויראת שמיים.

פגשנו אנשים שהם שליחים, ראינו שמצוינות ויראת שמיים הולכים יד ביד ושבאמונה עמוקה השמיים הם הגבול.











תפריט תפריט