תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם- מתחברים וזוכרים [מלווה מלכה מוצש"ק שמות]

פורסם ב: כז' טבת תשע"ז

.


.
במהלך שבת פרשת שמות התארחו תלמידי המכינה, מחזור כ"ט, בעיר בני ברק. מטרת השבת היא הכרות עם החברה החרדית כחלק מהכרות עומק עם החברה הישראלית לאורך כל שנת הלימודים.
במשך שנים רבות משפחת זיסר סייעה ותמכה בארגון שבת זו. בשנה האחרונה הלך לעולמו מר מוטי זיסר ז"ל, ובנו דוד (בוגר 'בני דוד') יחד עם אימו החליטו להמשיך את המפעל החשוב.

במוצאי השבת נערך 'מלוה מלכה' וסיום ש'ס משניות לזכרו של ידידנו מר מוטי זיסר ז"ל. תלמידי המכינה למדו בשבועיים האחרונים יחד את כל שישה סדרי משנה ובמוצש"ק נערך מלווה מלכה וסיום שנחתם בקדיש מפי הבן דוד.
הרב חיים דוד קובלסקי, ראש ארגון "מאורות הדף היומי", סיפר שבכל מוצש"ק היה לומד עם מוטי ז"ל בספר 'שם שמואל' על פרשת השבוע, וציין כי לא במקרה התחבר מלוה מלכה של 'בני דוד' לזכרו של מוטי בדיוק הערב ביארצייט של האדמו"ר שמואל בורנשטיין מסוכטשוב (בעל "השם משמואל"), לייצג את החיבור, שמוטי האמין ופעל למענו, של הציונות הדתית והחברה החרדית. הוא המשיך וסיפר כי מוטי היה איש של שליחות, שכל חייו חיפש מה היא משימתו, וכיצד לנצל את כישוריו לרומם את הרוח.
הרב סדן פתח בחשיבות לימוד המשניות כיסוד לתורה שבעל פה והערך הגדול בכך שהתלמידים החליטו להודות למשפחה וללמוד את ש'ס המשניות ולסיימו בערב זה.
הרב אלי ציין בדבריו כי מוטי היה איש של חיבורים, ורב פעילותו הייתה למען כך. למוטי היה חשוב מאוד לחזק את נושא לימוד הגמרא בעיון ופעל רבות להאהיב את הלימוד על בני משפחתו וכל עם ישראל.
הבן, דוד, סיפר על החשיבות שראה אביו במימרא "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" כאבן חשובה לקדם מציאות של שלום בעולם.
התלמידים חזרו לעלי מלאים בחוויות, בהתרוממות, ובמבט חדש עם עולמות שונים.

.

.

.

.

תפריט תפריט