שבת ירושלים - שלוחת מעלה אפרים

פורסם ב: כט' אייר תשע"ח

לקראת יום ירושלים תלמידי השלוחה בילו שבת עמוסה ומרתקת בירושלים -
"ביום שישי בבוקר התחלנו סיור רגלי מהר הצופים לכיוון משכנות שאננים.
הסיור נתן רקע מעניין והסטורי על ירושלים במרוצת השנים.
אחרי הסיור התמקמנו ב"בית ציון", מתחם יהודי עם תחנת מגב צמוד לשער הפרחים, מוקפים בבני דודינו.
הגענו לכותל. אחרי מעגל שירים וריקודים, מנחה, קבלת שבת, מעגל ריקודים ערבית, ועוד מעגל אחד לסיום, שמנו פעמינו חזרה לבית ציון.
אחרי ארוחת שבת שמחה, פנינו בחזרה לכיוון הכותל, הפעם לסיור עם סולי, מנכל מנהרות הכותל.
הסיור החוויתי הזה, שנטע וחידש בכל אחד מאיתנו זיקה לימים מתוקנים, עם מקדש וממלכת כהנים וגוי קדוש, לימד את כולנו כ"כ הרבה על מודרנה ודת ההולכות יד ביד.
חזרנו לבית ציון, טעונים בחוויות של שייכות ורצון לירושלים השלימה.
למחרת בבוקר, לאחר תפילה, שיחה על הדת בשילוב הצבא, ארוחת שבת ומנוחה קלה, יצאנו שוב לסיור, הפעם בעקבות בתים וסיפורים ברובע המכונה מוסלמי, שהיה מאוד מעניין, וקיבלנו טעימה קטנה על איך זה לחיות במקום כזה.
אח"כ, הלכנו לשיחה מפי תושב הרובע, שסיפר על החיים והאתגרים שכרוכים בהתגוררות בתוך החומות.
התפללנו מנחה בבית הנכסת החורבה, ולאחר מכן אכלנו סעודה שלישית בתצפית על הרובע המכונה נוצרי.
החוויה הזו, של שבת כ"כ עוצמתית, השאירה בכולנו חותם של משהו מעבר, שירושלים היא לא סתם עוד עיר, שיש קדושה וסיפור בכל מקום ודרך".